dilluns, 18 de gener del 2016

Seminari de Francès Programació curs 2017-2018. 1r Batxillerat Optativa. Francès Segona Llengua Estrangera

1r Batxillerat
Optativa. Francès Segona Llengua Estrangera
1r, 2n i 3r Trimestre (4 hores setmanals)

Llibre de text: Essentiel 3 Llibre de text i llibre d’exercicis.
Llibres de lectura: Llibre de lectura adequat al nivell dels alumnes en préstec del fons de la biblioteca del Seminari
Material informàtic: Utilització de programes informàtics per a l’aprenentatge de la llengua i aplicacions especialment orientades a l’aprenentatge de la llengua com Quizzyourself.
Material audiovisual: Pel·lícules franceses en VO i subtitulades en francès. Treball a classe sobre les pel·lícules.

Metodologia: En aquest curs, s’introduirà la pràctica basada en models de l’examen de DELF Scolaire niveau A2, ja que es fomentarà que els alumnes que estiguin preparats, s’hi presentin.

Professora: Noemí Salas Suades.


Continguts:
1er trimestre de francès LE (matèria Optativa)

Mòdul 1

Funcions
Comunicar-se a classe (repàs)
Demanar i donar l’opinió
Jugar amb les conjugacions
Expressar els gustos personals (repàs)
Descriure algú (repàs)
Expressar sentiments i emocions

Lèxic
L’opinió
Adjectius (qualitats, defectes, estat d’ànim)

Gramàtica
Imperatiu afirmatiu i negatiu
Verbs en present (repàs)
Gènere dels adjectius (repàs)

Continguts Socio-culturals
Actituds i comportaments a classe
Maig del 68
Relacions entre adolescents


Mòdul 2

Funcions
Explicar un esdeveniment en passat
Comparar un relat oral i la seva versió escrita
Expressar l’obligació
Posar l’èmfasi en qui realitza l’acció
Indicar els moviments
Parlar del futur

Lèxic
Ciutat i vida quotidiana
Tasques domèstiques
Sensacions
Grans xifres

Gramàtica
Passé composé (repàs)
L’obligació: il faut / devoir
Pronoms tònics
Verbs del 3er grup
Pronom y

Continguts Socio-culturals
Jornada d’un professor a França
Co-educació i repartiment de les tasques domèstiques
Respecte per la natura

Mòdul 3

Funcions
Fer un relat en passat
Descriure un personatge imaginari
Explicar records d’infància
Fer prediccions
Parlar del futur

Lèxic
Parts del cos
Jocs, lleure, esports
Signes del zodíac
Expressions de temps

Gramàtica
Ús de l’imperfecte i el passé composé
Conjugació de l’imperfecte
Ús dels temps de futur: present, futur proche i futur simple
Conjugació del futur simple

Continguts Socio-culturals
L’Antiguitat
Invents
Pobresa a l’Índia
Ciència ficció

Mòdul 4

Funcions
Parlar d’hàbits musicals
Expressar la freqüència
Definir o descriure detalladament
Comparar cançons, grups musicals
Explicar l’evolució d’un grup musical

Lèxic
Música, cançons
Expressions de temps
Registre familiar

Gramàtica
Negació: passé composé, rien... ne, personne... ne
Si o oui
Pronoms relatius: qui, que, où
Comparatius i superlatius irregulars

Continguts Socio-culturals
Gustos musicals
Artistes francòfons
Zebda


Mòdul 5

Funcions
Descriure els diferents moments d’una acció
Parlar d’esports de risc
Demanar, donar explicacions, argumentar
Demanar, donar un consell
Telefonar, respondre al telèfon
Comunicar les paraules d’algú

Lèxic
Esports
Telèfon
Jocs de paraules
Llenguatge formal, llenguatge familiar

Gramàtica
Els diversos moments de l’acció
Pronoms personals

Continguts Socio-culturals
Hàbits i psicologia dels joves

Mòdul 6

Funcions
Indicar la manera de fer alguna cosa
Indicar la quantitat
Explicar un incident del passat
Fer una investigació, interrogar
Raonar lògicament i justificar els passos fets

Lèxic
Adverbis de quantitat
Els habitatges: l’edifici, els pisos, el veïnatge
Jocs de paraules

Gramàtica
La quantitat: trop, tres, beaucoup, assez, peu
Números cardinals i ordinals

Continguts Socio-culturals
Indústria de l’alimentació
Benestar psicològic
Convivència
Enigmes policíacs
Jocs Olímpics


Procediments i pràctica de competències.
Aspectes generals.

S’incentivarà la competència digital a través de la utilització d’aplicacions específiques com Quizzyourself.


Es treballarà en especial la competència oral, lligada a valors com l’autoestima i el respecte mutu, a través de les nombroses presentacions orals.

Es treballarà també a partir de models basats en l’examen oficial DELF Niveau A2, per entrenar l’alumne de cara a una eventual prova real.

A partir de models de situacions reals, treballarem la gramàtica emfatitzant l'ús de la llengua per comptes dels conceptes tècnics. Els alumnes han d'usar la llengua com una eina per relacionar-se amb el seu entorn, no com una funció metalingüística del llenguatge. El treball individual i creatiu dels alumnes és especialment emfatitzat en els projectes. D'acord amb models de referència, hauran d'elaborar texts i diàlegs sobre fets quotidians o imaginaris per tal de demostrar la seva competència comunicativa.
L’aprenentatge es farà de forma inductiva i es facilitarà a l’alumne el material necessari per la seva recerca i el seu treball ( biblioteca de classe, obres de consulta, internet...)


Comprensió oral
- Percepció, localització i identificació d’elements significatius: identificació del present i de les diferències d’ús, dels verbs pronominals , identificació dels plurals dels noms i adjectius, identificació dels adjectius masculins i femenins, identificació de les formes negatives, identificació dels pronoms d'objecte directe i indirecte.
- Comprensió global i específica de textos orals, emprant tècniques de deducció, inferència i formulació d’hipòtesis.   - Identificació dels elements que donen un caire informal a una carta. Necessitat d’una entonació particular per saber si la frase és interrogativa o afirmativa.
- Reconeixement de diferències entre el codi oral i el codi escrit.
- Organització del discurs: fer preguntes coherents i respondre a les preguntes dels altres.
 - Organització i estructuració de cartes informals i textos d’opinió.
Comprensió escrita
- Comprensió global i específica de textos escrits, emprant tècniques de deducció, inferència i verificació d’hipòtesis. - - - Deducció del significat de paraules o expressions a partir del context.
- Deducció del significat de frases o paraules a partir de definicions o altra formulació sinonímia d'aquestes frases o paraules.
- Adequació de diferents tipus de lectura a la diversitat d’intencions del lector i de les funcions dels textos.
- Lectura ràpida per associar el contingut del text a un títol o a una foto determinada.
- Lectura exhaustiva per respondre a preguntes de comprensió global i/o específica d’un text. Lectura exhaustiva per trobar expressions sinònimes al text i lectura exhaustiva per tal d’escollir l’opció correcta.
- Lectura exhaustiva per tal d’establir si afirmacions sobre el text són vertaderes o falses.
- Preguntes sobre el contingut d’un text, d’un document, d’una informació escrita.
Expressió oral
- Organització de les idees per descriure's i descriure els altres.
- Organització de les parts del discurs oral per expressar-se - Producció a partir de suports i pautes lingüístiques i textuals.
- Confecció de frases i textos amb la paraula o expressió adequades.
- Capacitat de preguntar, de respondre, d’explicar fets de la vida pròpia i dels altres i també d’utilitzar el francès a classe.
- Reproducció i memorització de models.
- Reconstrucció de models.
-Participació activa en les diferents activitats comunicatives.

Expressió escrita
- Redacció de cartes informals guiades.
- Producció de textos argumentats i d’opinió a partir de pautes.
- Elaboració d'un qüestionari, sondeig o reportatge seguint unes pautes donades.
- Producció de textos descriptius.
- Redacció d'un resum seguint un model.
- Elaboració d'un diàleg a partir d'il·lustracions.
- Dramatització de situacions reals o imaginàries.
- Creació de textos lliures orals i escrits, de textos descriptius, de cartes informals, de textos argumentats i d’opinió, de diàlegs per parelles, de poemes i d'exposicions orals.



Actituds, valors i normes
- Interès per comunicar-se i expressar-se.
- Respecte als torns de paraules en qualsevol tipus d’intercanvi comunicatiu (entrevista, conversa, opinió no coincident...).
- Esforç per millorar l’expressió oral i escrita.
- Esforç per superar les dificultats en l’aprenentatge de la llengua estrangera..
- Interès per continuar aprenent.
- Interès per entendre el funcionament de la llengua francesa.
- Interès per desenvolupar l’autonomia en l’aprenentatge.
- Interès per avançar en els continguts i preguntar dubtes, si n’hi ha.
- Valoració de la pròpia identitat cultural en relació amb el respecte als altres.
- Acceptació dels trets culturals propis i diferencials.
- Acceptació del nostre país com un dels de més destinació turística d’Europa.
- Superació dels prejudicis i estereotips sobre les cultures i els pobles.
- Acceptació de formes de vida diferent a la nostra.
- Valoració del francès no només com la llengua de França sinó com la de molts més països.
- Obertura i curiositat intel·lectual.
- Valoració del coneixement d'altres llengües i cultures com a mitjà de desenvolupament personal.


Coordinacions amb altres seminaris
- Elaboració de criteris per a l’avaluació (Seminari d’anglès, llengua castellana i catalana)
- Intercanvis d’opinions sobre el progrés d’alumnes que cursen dues llengües estrangeres(Seminari d’anglès)
- Col·laboració en les sortides 
- Acords sobre gestió de l’aula d’Aprenentatge d’Idiomes i les adquisicions del Departament (Seminari d’Anglès)

Criteris d’avaluació
Es farà com a mínim dos exàmens escrits per cada dossier, així com diversos projectes. També es valoraran altres aspectes com la feina a classe i a casa, l’actitud envers la matèria i la participació a classe.


























































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada