Curs 4rt ESO
Francès Turístic (Optativa). Iniciació
( 3 hores per setmana)
Primer, Segon i Tercer
Trimestre
Alumnes
Destinat
a alumnes que no han fet mai francès a altres cursos de l’ESO. Curs d’iniciació
al francès
Material
Llibre de text: Autors varis:Essentiel et plus 1.
Méthode de français et cahier d’exercices. Santillana.
Llibres de lectura: Llibrets senzills en préstec del fons
del Seminari.
Material informàtic: Utilització de programes informàtics i
webs per l’aprenentatge de la llengua.
Material
audiovisual: Pel·lícules
franceses en VO i subtitulades. Treball a classe sobre les pel·lícules
Projecte:
Durant el tercer
trimestre es portarà a terme un projecte d’organització d’un treball sobre la Tour
Eiffel.
Competència
en comunicació lingüística
Competència
del tractament de la informació i de la competència digital.
Competència
social i ciutadana
Competència
cultural i artística
Competència
d’aprendre a aprendre
I
també desenvolupar l’autonomia i la iniciativa personal.
Professora: Verònica Llerena
Continguts
Mòdul 0
Funcions
Introducció
a la llengua francesa
Reconèixer
la llengua francesa a l’oral i a l’escrit
Presentar-se
i presentar a algú
Descriure
i identificar una persona o un objecte
Saludar.
Lèxic
Adjectius
de la descripció
Material de classe
Els dies de la setmana
Els números del 1 al 20
Gramàtica
-Qui
est-ce?/ C’est+persona
Qu’est-ce que c’est?/C’est +objecte
Verb
s’appeler/ Verb être (present)
Gènere dels adjectius.
Civilització
Productes
típics francesos
L’escola a França: assignatures, horaris…………
Similituds
entre França i el propi país, entre el francès i la pròpia llengua
Mòdul 1
Tipologia
de textos
Còmics
Micro
diàlegs
Jocs
d’identificació
Transcripció
de diàlegs
Llistes
de paraules
Poesies
Enunciats
Tests
Preguntes
i respostes
Petits
textos
Funcions
Entrar
en contacte amb algú
Identificar-se
i identificar a algú
Parlar
dels objectes de la classe
Identificar
un objecte, un color
Rebre
i donar consignes
Comunicar
en classe
Lèxic
Salutacions
El
material de classe
Els
colors
Els
números fins al 69
Consignes
de classe
La
comunicació a classe
Gramàtica
Frases
interrogatives i respostes
Els
articles determinats
Els
articles indeterminats
Civilització
França,
geografia i cultura
Europa
i França
Mòdul 2
Tipologia
dels textos
Entrevistes
Diàlegs
Conversa
telefònica
Jocs
orals
Transcripcions
de diàlegs
Descripcions
de personatges
Imatges
il·lustrades
Enunciats
Tests
Funcions
Informar-se
sobre les característiques d’una persona
Descriure
una persona
Descriure’s
un mateix
Dir
les coses que ens agraden i les que no ens agraden
Preguntar
i explicar les activitats quotidianes
Negar
Lèxic
Adjectius
qualificatius per descriure una persona
Els esports.
L’oci.
Les activitats de cada dia.
Els
gustos
Gramàtica
Frases
interrogatives
Gènere
i nombre dels adjectius variables i invariables
Present
dels verbs acabats en –er més freqüents.
Verbs faire, être.
On
et nous.
Civilització
Les
BD de parla francesa.
Psicologia
i arts plàstics
Mòdul 3
Tipologia
de textos.
Cançons
Mini
diàlegs
Resposta
a una entrevista
Poesia
Jocs
orals i escrits
E-mails i petites cartes.
Informacions i comentaris sobre Europa.
Textos autèntics.
Joc
de lectura.
Mots encreuats.
Tests.
Funcions
Demanar
i dir l’edat.
Informar-se sobre la data i dir la data.
Demanar i dir l’adreça.
Dir la nacionalitat i el lloc on es viu.
Buscar corresponsals i escriure una petita
carta.
Invitar a una persona
Acceptar i refusar una invitació.
Demanar
i dir la causa d’una acció, donar una explicació senzilla.
Lèxic
Dies
de la setmana, mesos de l’any.
Noms
de països i ciutats
Nacionalitats.
Gramàtica
Frases
interrogatives: Quel(s)/Quelle(s)/De quelle couleur/Quand..?./Où...?
.Être
et avoir (plural).
Verbs en –er.
La
causa: Pourquoi/ Parce que.
Habiter+ noms de ciutats i de països.
Gènere dels adjectius de nacionalitat.
Civilització:
-Europa i França.
Les relacions entre països.
Intercanvis amb joves francesos.
Mòdul 4
Tipologia
de textos
Diàlegs,
diàlegs per telèfon
Cançons
Transcripció
de diàlegs i textos.
Rètols
de la vida quotidiana
Extracte
de la Declaració dels Drets dels Animals
Fitxes
d’identificació, descripcions científiques d’animals i de monuments
Petita
poesia
Opinions
per e-mail.
Jocs de lògica.
Endevinalles.
Funcions
Descriure,
caracteritzar o personificar un animal o un objecte.
Informar-se
de les particularitats d’un animal.
Indicar
una quantitat, comptar fins a 1000, calcular en francès.
Donar
el numero de telèfon
Explicar
els símptomes d’una malaltia.
Informar-se
sobre la salut d’algú
Donar
ordres
La
utilització del tu i del vous a la comunicació oral.
Lèxic
El
cos humà
Les
parts del cos d’un animal
Els
números del 70 al 1000
Els
colors
Gramàtica
La
quantitat.
Combien...?
Articles
contractés
L’imperatiu
Adjectius
possessius
“avoir
mal à...”
Civilització
La
salut i les malalties.
Els
animals de companyia, valors socials i responsabilitats.
Mòdul 5
Tipologia
dels textos
Diàlegs
Cartes
restaurants
Presentacions
Descripcions
Còmics
Transcripcions
de diàlegs
Joc
de lògica
Rètols
de la vida quotidiana
Funcions
Proposar
i demanar un esmorzar
Protestar
Presentar
els membres de la família
Descriure
a algú
Situar
en l’espai
Precisar
el moment del dia
Dir
l’hora
Explicar
les activitats del dia
Lèxic
L’esmorzar
El menjar
Els
restaurants i els bars
Els
membres de la família
Vestits
i accessoris
Els
moments del dia
Les
activitats quotidianes
Gramàtica
Frases
interrogatives
Descripció
de persones
L’expressió
de l’hora
Articles
partitius
La
negació amb els articles partitius
Verb
prendre al present
Verbs
pronominals al present
Adjectius
irregulars (gènere i nombre)
Preposicions
de lloc
Civilització
Costums
culturals, lingüístiques i alimentaries
a França.
L’alimentació
i la salut
Les
famílies
La
solidaritat
L’Àfrica
francòfona
Procediments i pràctica de
competències.
Aspectes
generals
Treballarem a partir de models
(imatges, texts, diàlegs, material audiovisual) utilitzant les quatre destreses
fonamentals: escoltar, llegir, parlar i escriure. Les activitats seran
majoritàriament en parella i en grup, tant a nivell oral com escrit. Això
desenvoluparà el sentit de cooperació entre els alumnes i els farà conscients
de l'aprenentatge amb un altre company, enlloc de dependre totalment del
professor.
Treballarem
nocions elementals de la gramàtica emfatitzant l'ús de la llengua per comptes
dels conceptes tècnics. Els alumnes han d'usar la llengua com una eina per
relacionar-se amb el seu entorn, no com una funció metalingüística del
llenguatge, i han d’aprendre la importància de la comunicació no verbal.
El
treball individual i creatiu dels alumnes és especialment emfatitzat en els projectes.
D'acord amb models de referència, hauran d'elaborar petits texts i diàlegs
sobre fets quotidians o imaginaris per tal de demostrar la seva competència
comunicativa.
També
els farem comparar el francès oral i el francès escrit fent-los deduir normes
gramaticals.
a)
Comprensió oral
-
Activació de la capacitat d’escolta i de percepció auditiva, necessàries per
reconèixer i identificar elements significatius.
-
Reconeixement de la importància de les entonacions i dels fonemes.
-
Saber reconèixer la llengua francesa
-
Comprendre la professora quan parla francès a classe, especialment quan dóna
les consignes de les activitats.
b)
Comprensió escrita
-
Saber reconèixer, entre diferents llengües escrites, quan es tracta d’un
missatge escrit en francès
-
Detectar el sentit mínim de petites informacions escrites
-
Relacionar la informació amb les imatges que l’acompanyen i la disposició de la
pàgina i els paràgrafs.
c)
Expressió oral
-
Reproducció i memorització de models.
-
Reconstrucció de models.
-
Creació o invenció de petits diàlegs, a partir de la introducció de variacions
en els models.
-
Participació activa en les diferents activitats comunicatives.
Actituds, valors i normes
-
Iniciar-se en el gust per l’aprenentatge de la llengua estrangera, generant una
actitud positiva envers la nova llengua.
-
Apreciar el valor de la comunicació en general i en particular de la
comunicació en llengua estrangera i gaudir-ne.
-
Valorar i respectar les diferències que es troben en una altra cultura.
-
Respectar les normes negociades a classe.
-
Col·laborar amb el grup i respectar el treball de grup.
- Reforçar l’autoestima i la confiança de
l’alumne en sí mateix.
Coordinacions amb altres
seminaris
Elaboració
de criteris per a l’avaluació amb els Seminaris d’anglès, llengua castellana i
catalana.
Intercanvi
d’opinions sobre el progrés dels alumnes que cursen les dues llengües
estrangeres (Seminari d’anglès)
Col·laboració en les sortides.
Acords sobre gestió de l’Aula d’Idiomes i les
adquisicions del Departament.(Seminari d’anglès)
Criteris d’avaluació
Es
farà com a mínim un examen escrit al final de cada dossier. També es valoraran
altres aspectes com la feina a classe i a casa, l’actitud i l’interès envers la
matèria amb el següent percentatge:
70% Comprensió oral, exàmens, projectes i
treballs fets tant a classe com a casa.
30%
Bon comportament i participació a la classe, treball, interès, constància.
Respecte envers els altres. Cura del material. Puntualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada