2n ESO

Criteris d'avaluació 2018 - 2019


Material necessari per la classe de francès:
. Llibre de text (Livre de l’élève) Essentiel 1, Santillana
. Cahier d´Exercices : Essentiel 1, Santillana

A més, heu de tenir un diccionari francès-català / català-francès.


A francès, l’avaluació és una eina formadora i formativa que s’utilitza amb la voluntat de respectar la diversitat de l’alumnat, des d’una perspectiva inclusiva.
Els paràmetres amb què avaluem són:
Assoliment Excel·lent
Assoliment Notable
Assoliment Satisfactori

No assoliment


Avaluació: es valoraran els examens, els treballs, l’actitud i el comportament diari de la següent manera:




70 %

Comprensió oral.



Exàmens



Treball a classe i a casa




30%

Comportament, participació, treball, respecte, constància, cura del material, puntualitat....


Cal tenir en compte:
- Cal aprovar tots els apartats esmenats a la part d’avaluació per poder superar l’assignatura
- No arribarà a l'Assoliment Satisfactori cap alumne que mostri una manca de respecte envers qualsevol membre de la comunitat educativa
- L’avaluació serà contínua
- S’ha de portar el material a classe
- Si falteu a un examen heu de justificar-ho degudament en la vostra agenda, en cas contrari l’examen no es repetirà i per tant la vostra nota serà un “0”
- El Cahier d’exercices serà demanat pel professorat i ha d’estar endreçat i amb tots els exercicis fets, en cas contrari l’alumne no aprovarà l’assignatura.
- Cal presentar tots els materials requerits (treballs, dossier, redaccions etc), en cas contrari, i encara que la nota mitja dels exàmens sigui superior a l'Assoliment Satisfactori, no s’aprovarà l’assignatura.





Programació curs 2018-2019
Curs 2n ESO
Francès Segona Llengua Estrangera (Optativa)
( 2 hores per setmana)
Primer, Segon i Tercer Trimestre


Material
Llibre de text: Autors varis: Essentiel et plus 1.
Méthode de français et cahier d’exercices. Santillana.
Material informàtic: Utilització de programes informàtics i aplicacions per a l’aprenentatge de la llengua, en especial Quizzyourself i Calaméo.
Material audiovisual: Pel·lícules franceses en VO i subtitulades. Treball a classe sobre les pel·lícules.
Metodologia: Es privilegiarà l’approche actionnel, incentivant l’aprenantatge per l’acció així com l’aprenentatge cooperatiu. Aquest enfocament es concretarà en diversos projectes que tenen per objectiu que l’alumne utilitzi el francès per a fer diverses activitats.

Professora: Noemí Salas Suades


Continguts
MODULE 1



Objectius d’aprenentatge

Al final de la lliçó 5, els alumnes han de ser capaços de:
  1. Comprendre, repetir i imitar uns intercanvis comunicatius senzills (minidiàlegs, microconverses, petit concurs, expressions i instruccions de classe).
  1. Identificar/percebre i pronunciar les vocals orals proposades al mòdul, i passar de les grafies als sons estudiats.
  2. Saludar, presentar-se i presentar algú elementalment.
  3. Anomenar objectes de la classe i el material escolar personal.
  4. Comprendre en el llenguatge escrit globalment allò que es comprèn en el llenguatge oral.
  5. Llegir i comprendre sense dificultat les instruccions escrites del llibre i un petit còmic o “BD”que recull les expressions estudiades en aquest nivell.
  6. Realitzar en grup un petit concurs de coneixements.
  7. Reconèixer el m./f. i pl. dels articles definits i indefinits.
  8. Comprovar i millorar les seves tècniques de memorització.
  9. Conèixer elementalment el mapa de França.
  10. Comprovar els seus progressos, autoavaluar-se.


CONTINGUTS

Intencions de comunicació:
Saludar i identificar a algú
Comptar de 30 a 60
Actuar i comunicar a classe
Expressar l’obligació


COMPETÈNCIES BÀSIQUES

En el Mòdul 1, es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència matemàtica (activitats específiques amb nombres, sèries de xifres)
- Competència cultural i artística (colors i exercicis amb colors, poesia)
- Competència social i ciutadana (educació per a la pau, antiracisme, cooperació)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (participació en concurs, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)

MODULE 2

Objectius d’aprenentatge

  1. Comprendre, repetir, representar o imitar intercanvis comunicatius orals simplificats (entrevista senzilla, presentació, miniconverses, diàleg telefònic).
  2. Identificar / percebre i pronunciar les vocals i consonants proposades al mòdul 2 ([u], i [j], [z], i després passar de les grafies (ou, on, an, je/ge, z/s) als sons estudiats. Lletrejar.
  3. Caracteritzar i presentar algú oralment i per escrit.
  4. Dir el que els agrada i el que no els agrada, el que fan i el que no fan.
  5. Llegir i comprendre sense dificultat unes descripcions senzilles de personatges.
  6. Reconèixer el gènere i el nombre dels adjectius regulars.
  7. Utilitzar els verbs més usuals en el present afirmatiu i negatiu (faire, être, verbs d’acció en -er).
  8. Presentar-se humorísticament de manera oral i per escrit davant els altres.
  9. Comprovar i millorar les tècniques pròpies de comprensió en el llenguatge oral.
  10. Conèixer les característiques de personatges universals del còmic d’origen suís, belga i francès.

CONTINGUTS


Intencions de comunicació:
Presentar-se, presentar a algú
Identificar i descriure a algú
Expressar els gustos
Dir el que un fa o el que no fa
Trucar per telèfon


COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En el mòdul 2 es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (vida física i mental saludable, pràctica de l’esport, amor pels animals i estudi del medi ambient)
- Competència cultural i artística (respecte pel patrimoni cultural d’altres països, sol·licitud de correspondència escrita amb comunicants de tot el món, dibuixar un/a esportista, fer un collage, exposar pòsters)
- Competència social i ciutadana (cooperació en un equip, esportivitat, antisexisme, antiviolència)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (superació de dificultats, desenvolupament de la fantasia i de la personalitat, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)


MODULE 3


Objectius d’aprenentatge

Al final de la lliçó 5 del mòdul 3, els alumnes han de ser capaços de:
  1. Comprendre, repetir i imitar uns intercanvis comunicatius orals d’extensió mitjana (diàleg per telèfon, conversa al pati del col·legi, presentacions orals d’adolescents, reflexions dialogades sobre la carta d’un comunicant.)
  2. Memoritzar uns embarbussaments amb els sons [˜ε] i [εn], [R], identificar enllaços i aprendre a accentuar la síl·laba final. Passar de l’escrit a l’oral.
  3. Formular tot tipus de preguntes per conèixer i identificar algú. Convidar un company, acceptar i rebutjar una invitació. Demanar i donar explicacions senzilles.
  4. Escoltar una cançó sense llegir la lletra i recitar una poesia.
  5. Llegir i comprendre curiositats sobre Europa i cartes reals de joves europeus que busquen comunicants en francès.
  6. Reconèixer i reutilitzar conscientment el gènere i el nombre dels adjectius de nacionalitat i el verb avoir + cod.
  7. Buscar en una pàgina Internet comunicants en llengua francesa i redactar el primer contacte per correu electrònic.
  8. Comprovar i millorar les tècniques de memorització, avaluar els assoliments dels companys amb una graella senzilla.
  9. Adonar-se del que han après personalment des del principi de curs, mesurar les seves forces i debilitats i prendre decisions per a la continuació del programa.


CONTINGUTS

Intencions de comunicació:
Informar-se sobre algú
Indicar l’edat, la nacionalitat
Convidar, acceptar o rebutjar una invitació
Preguntar i dir la data
Expressar la causa


COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En el Mòdul 3, es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (els viatges com a font i intercanvi de coneixements reals, afició a les excursions de natura)
- Tractament de la informació i competència digital (TIC: ús de les tecnologies de la comunicació –Internet, correu electrònic per cercar/trobar comunicants)
- Competència cultural i artística (respecte pel patrimoni cultural d’altres països, dades culturals sobre la Unió Europea, llengües estrangeres, gastronomia d’altres països, els llibres i la lectura)
- Competència social i ciutadana (convivència entre diferents pobles, cooperació, amistat, celebracions entre amics, usos socials, gustos i aficions compartits)
- Competència per aprendre a aprendre (test6s, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (desenvolupament del sentit de l’humor, tests de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)


MODULE 4


Objectius d’aprenentatge

Al final de la lliçó 5, l’alumne ha d’estar capacitat per:
  1. Comprendre amb la primera escolta, repetir i imitar els intercanvis comunicatius del mòdul (diàlegs d’extensió mitjana, presentacions d’animals, conversa telefònica).
  2. Identificar/percebre i pronunciar les vocals i consonants proposades al mòdul 4 [∫], [oe] / [ф], [wa], i després passar de les grafies eu, oi, ch als sons estudiats.
  3. Caracteritzar, descriure o presentar de forma detallada una persona o un animal, de forma oral i escrita.
  4. Dir on fa mal i ser capaç de fer frases llargues, molt llargues. Deixar-se anar en l’expressió oral.
  5. Llegir i comprendre sense dificultat una descripció tècnica, unes indicacions per fer un joc de rol o fer un projecte en grup. Millorar les tècniques de comprensió escrita.
  6. Reconèixer i utilitzar (oral i escrit) el masculí, el femení i el plural dels adjectius possessius i interrogatius, la noció de quantitat.
  7. Utilitzar l’imperatiu.
  8. Presentar a la classe la seva mascota. Aprendre a cooperar.
  9. Cercar informació a Internet. Donar opinions en correu electrònic.
  10. Autoavaluar-se. Reflexionar sobre l’itinerari individual triat per progressar, a més de l’itinerari col·lectiu. Comparar amb el que pensen els altres i el professor.


CONTINGUTS

Intencions de comunicació:
Informar-se sobre les característiques d’una persona o un animal, descriure-les.
Expressar la quantitat
Comptar fins a 1.000
Expressar sensacions
Donar ordres i instruccions


COMPETÈNCIES BÀSIQUES

En el Mòdul 4 es prioritzen les competències següents:
  • Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (el cos humà i la salut, amor pels animals, responsabilitat i tinença de mascotes, documentació sobre costums de diferents animals i els seus hàbitats)
  • Competència matemàtica (resolució de problemes i operacions aritmètiques)
  • Tractament de la informació i competència digital (Tic: ús de les tecnologies de la comunicació –Internet, correu electrònic per deixar missatges a un comunicant / presentar una mascota, obtenció de dades a Internet relatives a Harry Potter)
  • Competència cultural i artística (respecte pel patrimoni cultural d’altres països: la torre Eiffel, dades i característiques, exposició de fotos sobre animals de companyia)
  • Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
  • Autonomia i iniciativa personal (autonomia per extreure dades i informació, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada