Material
necessari per la classe de francès:
. Llibre
de text (Livre
de l’élève)
Essentiel
1, Santillana
. Cahier
d´Exercices :
Essentiel 1, Santillana
A més,
heu
de tenir un
diccionari francès-català / català-francès.
A francès, l’avaluació és una eina formadora i formativa que s’utilitza amb la voluntat de respectar la diversitat de l’alumnat, des d’una perspectiva inclusiva.
Els paràmetres amb què avaluem són:
Assoliment Excel·lent
Assoliment Notable
Assoliment Satisfactori
No assoliment
Avaluació:
es
valoraran els examens, els treballs, l’actitud i el comportament
diari de la següent manera:
70
%
|
Comprensió
oral.
|
||
Exàmens
|
|||
Treball
a classe i a casa
|
|||
30%
|
Comportament,
participació, treball, respecte, constància, cura del material,
puntualitat....
|
Cal
tenir en compte:
- Cal
aprovar tots els apartats esmenats a la part d’avaluació per poder
superar l’assignatura
- No
arribarà a l'Assoliment Satisfactori cap alumne que mostri una manca de respecte envers
qualsevol membre de la comunitat educativa
-
L’avaluació serà contínua
-
S’ha de portar el material a classe
-
Si falteu a un examen heu de justificar-ho degudament en la vostra
agenda, en cas contrari l’examen no es repetirà i per tant la
vostra nota serà un “0”
- El Cahier
d’exercices serà
demanat pel professorat i ha d’estar endreçat i amb tots els
exercicis fets, en cas contrari l’alumne no aprovarà
l’assignatura.
-
Cal presentar tots els materials requerits (treballs, dossier,
redaccions etc), en cas contrari, i encara que la nota mitja dels
exàmens sigui superior a l'Assoliment Satisfactori, no s’aprovarà l’assignatura.
Programació
curs 2018-2019
Curs
2n ESO
Francès
Segona Llengua Estrangera (Optativa)
( 2
hores per setmana)
Primer,
Segon i Tercer Trimestre
Material
Llibre
de text: Autors varis:
Essentiel et plus 1.
Méthode
de français et cahier d’exercices.
Santillana.
Material
informàtic: Utilització
de programes informàtics i aplicacions per a l’aprenentatge de la
llengua, en especial Quizzyourself i Calaméo.
Material
audiovisual: Pel·lícules
franceses en VO i subtitulades. Treball a classe sobre les
pel·lícules.
Metodologia:
Es privilegiarà l’approche
actionnel, incentivant
l’aprenantatge per l’acció així com l’aprenentatge
cooperatiu. Aquest enfocament es concretarà en diversos projectes
que tenen per objectiu que l’alumne utilitzi el francès per a fer
diverses activitats.
Professora:
Noemí Salas Suades
Continguts
MODULE 1
Objectius d’aprenentatge
Al final de la lliçó 5, els alumnes han de ser capaços de:
- Comprendre, repetir i imitar uns intercanvis comunicatius senzills (minidiàlegs, microconverses, petit concurs, expressions i instruccions de classe).
- Identificar/percebre i pronunciar les vocals orals proposades al mòdul, i passar de les grafies als sons estudiats.
- Saludar, presentar-se i presentar algú elementalment.
- Anomenar objectes de la classe i el material escolar personal.
- Comprendre en el llenguatge escrit globalment allò que es comprèn en el llenguatge oral.
- Llegir i comprendre sense dificultat les instruccions escrites del llibre i un petit còmic o “BD”que recull les expressions estudiades en aquest nivell.
- Realitzar en grup un petit concurs de coneixements.
- Reconèixer el m./f. i pl. dels articles definits i indefinits.
- Comprovar i millorar les seves tècniques de memorització.
- Conèixer elementalment el mapa de França.
- Comprovar els seus progressos, autoavaluar-se.
CONTINGUTS
Intencions de comunicació:
Saludar i identificar a algú
Comptar de 30 a 60
Actuar i comunicar a classe
Expressar l’obligació
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
• En el Mòdul 1, es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència matemàtica (activitats específiques amb nombres, sèries de xifres)
- Competència cultural i artística (colors i exercicis amb colors, poesia)
- Competència social i ciutadana (educació per a la pau, antiracisme, cooperació)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (participació en concurs, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)
MODULE 2
Objectius d’aprenentatge
- Comprendre, repetir, representar o imitar intercanvis comunicatius orals simplificats (entrevista senzilla, presentació, miniconverses, diàleg telefònic).
- Identificar / percebre i pronunciar les vocals i consonants proposades al mòdul 2 ([u], i [j], [z], i després passar de les grafies (ou, on, an, je/ge, z/s) als sons estudiats. Lletrejar.
- Caracteritzar i presentar algú oralment i per escrit.
- Dir el que els agrada i el que no els agrada, el que fan i el que no fan.
- Llegir i comprendre sense dificultat unes descripcions senzilles de personatges.
- Reconèixer el gènere i el nombre dels adjectius regulars.
- Utilitzar els verbs més usuals en el present afirmatiu i negatiu (faire, être, verbs d’acció en -er).
- Presentar-se humorísticament de manera oral i per escrit davant els altres.
- Comprovar i millorar les tècniques pròpies de comprensió en el llenguatge oral.
- Conèixer les característiques de personatges universals del còmic d’origen suís, belga i francès.
CONTINGUTS
Intencions de comunicació:
Presentar-se, presentar a algú
Identificar i descriure a algú
Expressar els gustos
Dir el que un fa o el que no fa
Trucar per telèfon
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En el mòdul 2 es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (vida física i mental saludable, pràctica de l’esport, amor pels animals i estudi del medi ambient)
- Competència cultural i artística (respecte pel patrimoni cultural d’altres països, sol·licitud de correspondència escrita amb comunicants de tot el món, dibuixar un/a esportista, fer un collage, exposar pòsters)
- Competència social i ciutadana (cooperació en un equip, esportivitat, antisexisme, antiviolència)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (superació de dificultats, desenvolupament de la fantasia i de la personalitat, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)
MODULE 3
Objectius d’aprenentatge
Al final de la lliçó 5 del mòdul 3, els alumnes han de ser capaços de:
- Comprendre, repetir i imitar uns intercanvis comunicatius orals d’extensió mitjana (diàleg per telèfon, conversa al pati del col·legi, presentacions orals d’adolescents, reflexions dialogades sobre la carta d’un comunicant.)
- Memoritzar uns embarbussaments amb els sons [˜ε] i [εn], [R], identificar enllaços i aprendre a accentuar la síl·laba final. Passar de l’escrit a l’oral.
- Formular tot tipus de preguntes per conèixer i identificar algú. Convidar un company, acceptar i rebutjar una invitació. Demanar i donar explicacions senzilles.
- Escoltar una cançó sense llegir la lletra i recitar una poesia.
- Llegir i comprendre curiositats sobre Europa i cartes reals de joves europeus que busquen comunicants en francès.
- Reconèixer i reutilitzar conscientment el gènere i el nombre dels adjectius de nacionalitat i el verb avoir + cod.
- Buscar en una pàgina Internet comunicants en llengua francesa i redactar el primer contacte per correu electrònic.
- Comprovar i millorar les tècniques de memorització, avaluar els assoliments dels companys amb una graella senzilla.
- Adonar-se del que han après personalment des del principi de curs, mesurar les seves forces i debilitats i prendre decisions per a la continuació del programa.
CONTINGUTS
Intencions de comunicació:
Informar-se sobre algú
Indicar l’edat, la nacionalitat
Convidar, acceptar o rebutjar una invitació
Preguntar i dir la data
Expressar la causa
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En el Mòdul 3, es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (els viatges com a font i intercanvi de coneixements reals, afició a les excursions de natura)
- Tractament de la informació i competència digital (TIC: ús de les tecnologies de la comunicació –Internet, correu electrònic per cercar/trobar comunicants)
- Competència cultural i artística (respecte pel patrimoni cultural d’altres països, dades culturals sobre la Unió Europea, llengües estrangeres, gastronomia d’altres països, els llibres i la lectura)
- Competència social i ciutadana (convivència entre diferents pobles, cooperació, amistat, celebracions entre amics, usos socials, gustos i aficions compartits)
- Competència per aprendre a aprendre (test6s, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (desenvolupament del sentit de l’humor, tests de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)
MODULE 4
Objectius d’aprenentatge
Al final de la lliçó 5, l’alumne ha d’estar capacitat per:
- Comprendre amb la primera escolta, repetir i imitar els intercanvis comunicatius del mòdul (diàlegs d’extensió mitjana, presentacions d’animals, conversa telefònica).
- Identificar/percebre i pronunciar les vocals i consonants proposades al mòdul 4 [∫], [oe] / [ф], [wa], i després passar de les grafies eu, oi, ch als sons estudiats.
- Caracteritzar, descriure o presentar de forma detallada una persona o un animal, de forma oral i escrita.
- Dir on fa mal i ser capaç de fer frases llargues, molt llargues. Deixar-se anar en l’expressió oral.
- Llegir i comprendre sense dificultat una descripció tècnica, unes indicacions per fer un joc de rol o fer un projecte en grup. Millorar les tècniques de comprensió escrita.
- Reconèixer i utilitzar (oral i escrit) el masculí, el femení i el plural dels adjectius possessius i interrogatius, la noció de quantitat.
- Utilitzar l’imperatiu.
- Presentar a la classe la seva mascota. Aprendre a cooperar.
- Cercar informació a Internet. Donar opinions en correu electrònic.
- Autoavaluar-se. Reflexionar sobre l’itinerari individual triat per progressar, a més de l’itinerari col·lectiu. Comparar amb el que pensen els altres i el professor.
CONTINGUTS
Intencions de comunicació:
Informar-se sobre les característiques d’una persona o un animal, descriure-les.
Expressar la quantitat
Comptar fins a 1.000
Expressar sensacions
Donar ordres i instruccions
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En el Mòdul 4 es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (el cos humà i la salut, amor pels animals, responsabilitat i tinença de mascotes, documentació sobre costums de diferents animals i els seus hàbitats)
- Competència matemàtica (resolució de problemes i operacions aritmètiques)
- Tractament de la informació i competència digital (Tic: ús de les tecnologies de la comunicació –Internet, correu electrònic per deixar missatges a un comunicant / presentar una mascota, obtenció de dades a Internet relatives a Harry Potter)
- Competència cultural i artística (respecte pel patrimoni cultural d’altres països: la torre Eiffel, dades i característiques, exposició de fotos sobre animals de companyia)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (autonomia per extreure dades i informació, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada