3r ESO

Criteris d'avaluació
Curs 2018-2019
Material necessari per la classe de francès:
. Llibre de text (Livre de l’élève) Essentiel 1, Santillana

. Cahier d´Exercices : Essentiel 1, Santillana


A més, heu de tenir un diccionari francès-català / català-francès.

A francès, l’avaluació és una eina formadora i formativa que s’utilitza amb la voluntat de respectar la diversitat de l’alumnat, des d’una perspectiva inclusiva.
Els paràmetres amb què avaluem són:
Assoliment Excel·lent
Assoliment Notable
Assoliment Satisfactori


No assoliment

Avaluació: es valoraran els exàmens, els treballs, l’actitud i el comportament diari de la següent manera:




70 %

Comprensió oral.



Exàmens



Treball a classe i a casa




30%

Comportament, participació, treball, respecte, constància, cura del material, puntualitat....


Cal tenir en compte:
- Cal aprovar tots els apartats esmenats a la part d’avaluació per poder superar l’assignatura
- No arribarà a l'Assoliment Satisfatori cap alumne que mostri una manca de respecte envers qualsevol membre de la comunitat educativa
- L’avaluació serà contínua
- S’ha de portar el material a classe
- Si falteu a un examen heu de justificar-ho degudament en la vostra agenda, en cas contrari l’examen no es repetirà i per tant la vostra nota serà un “0”
- El Cahier d’exercices serà demanat pel professorat i ha d’estar endreçat i amb tots els exercicis fets, en cas contrari l’alumne no aprovarà l’assignatura.
- Independentment de la nota de l’examen, s’han de completar i presentar TOTS els treballs per tal de superar l’assignatura.



Programació curs 2018-2019

Curs 3r d’ESO
Optativa Francès Segona Llengua Estrangera
Primer Quatrimestre (2 hores per setmana)

Material

Llibre de text: Autors varis: Essentiel et plus 1.
Méthode de français et cahier d’exercices. Santillana. I Essentiel et plus 1. Méthode de français.
Llibre de lectura: Llibre de lectura adaptat al nivell dels alumnes en préstec del fons de la biblioteca del seminari.
Material informàtic: Utilització de programes informàtics i aplicacions per a l’aprenentatge de la llengua, en especial Thinglink i Genially.
Material audiovisual: Pel·lícules franceses en VO i subtitulades. Treball a classe sobre les pel·lícules.

Metodologia: Es privilegiarà l’approche actionnel, incentivant l’aprenantatge per l’acció així com l’aprenantatge cooperatiu. Aquest enfocament es concretarà en diversos projectes que tenen per objectiu que l’alumne utilitzi el francès per a fer diverses activitats. Són activitats que, en la mesura del possible, tenen repercussió en el món real.

Centre d’interès: Trobada amb el collège Iqbal Masih, de Saint Denis (França).

Professora: Noemí Salas Suades

Essentiel et plus 1
MODULE 5


Objectius d’aprenentatge


Al final de la lliçó 5 del mòdul 5, l’alumne ha d’estar capacitat per:

  1. Comprendre fàcilment, repetir i imitar o reformular lliurement els intercanvis comunicatius orals del mòdul (converses, descripcions de persones, entrevista). Percebre l’humor de determinades situacions.
  2. Identificar / percebre i pronunciar les vocals i les consonants proposades al mòdul 5 [v], [ε], i passar de les grafies v, è, e, ai als sons estudiats.
  3. Caracteritzar, descriure o presentar de manera original, rica i detallada els membres de la seva família o d’una família fictícia, en llengua oral i escrita. Dir el que pren per esmorzar.
  4. Dir l’hora i parlar de les seves activitats quotidianes. Reaccionar oralment de la manera més espontània possible.
  5. Llegir i comprendre sense dificultat la descripció d’un personatge, comentaris sobre els costums dels francesos i dels europeus, un cartell de propaganda humanitària, unes indicacions per fer un joc de rol o fer un projecte en grup.
  6. Reconèixer i utilitzar, de forma oral i escrita, els articles partitius i el masculí, el femení i el plural dels adjectius irregulars.
  7. Inventar i presentar de manera humorística el matí d’una família alhora imaginària i real. Cooperar en grup. Parlar francès entre els companys.
  8. Copiar o escriure petits textos (resum, relat senzill, descripcions) i un correu electrònic que presenti la seva família al seu comunicant.
  9. Preguntar-se sobre el paper de la gramàtica per aprendre una llengua.
  10. Autoavaluar-se. Reflexionar sobre els seus progressos al grup-classe i l’itinerari individual que està seguint. Comparar amb el que pensen els altres i el professor.

CONTINGUTS

Intencions de comunicació
Demanar un esmorzar en un cafè / hotel...
Presentar i descriure als membres d’un família
Situar a l’espai
Preguntar, dir l’hora i el moment del dia
Comptar una jornada (activitats quotidianes)


COMPETÈNCIA BÀSIQUES

En el Mòdul 5 es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (la salut: bons hàbits d’alimentació, distribució correcta de les activitats de la jornada, l’oci i les vacances)
- Competència cultural i artística (respecte per costums domèstics d’altres països, costums socials, gastronomia, hàbits d’una família francesa, realització de pòsters i exposició)
- Tractament de la informació i competència digital (TIC, ús de les tecnologies de la informació i la comunicació –Internet, correu electrònic adreçat al comunicant per presentar a la família)
- Competència social i ciutadana (col·laboració amb campanya d’escolarització a Senegal, cooperació)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (presentació humorística del món laboral, responsabilitat i compromís, test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)

MODULE 6

Objectius d’aprenentatge
Al final de la lliçó 6, l’alumne ha d’estar capacitat per:
  1. Comprendre documents enregistrats del mòdul des de la primera escolta, sense necessitat de recolzar-se en suports escrits o en il·lustracions.
  2. Identificar/percebre i pronunciar les vocals i consonants proposades al mòdul 6 [g], [s] i després passar de les grafies g, gu i s, ss, ç, als sons estudiats.
  3. Enraonar del temps que fa, expressar les sensacions pròpies sobre el temps, comentar o explicar unes vacances i ser capaç de parlar del que un fa, on va i amb qui, en una única frase llarga.
  4. Llegir i comprendre ràpidament i sense dificultat unes informacions i unes anècdotes humorístiques senzilles, unes indicacions per fer un projecte en grup, i totes les instruccions escrites del llibre i del quadern.
  5. Reconèixer i diferenciar les formes del present, del passé composé i del futur.
  6. Utilitzar el verb irregular « aller » a totes les persones i l’expressió aller à + amb els articles contractes au i aux.
  7. Redactar i presentar en grup, i de manera original, una tarda al parc.
  8. Escriure petits textos lliures inspirant-se en models: poema, targeta postal, petita descripció d’un paisatge i una postal electrònica per al seu comunicant.
  9. Autoavaluar els seus progressos en el conjunt de l’any. Reflexionar sobre l’itinerari individual realitzat, a més de l’itinerari dintre del grup-classe. Comparar amb el que pensen els altres i el professor.


CONTINGUTS

Intencions de comunicació:
Enraonar d’activitats, d’oci
Enraonar del temps i de les estacions
Comentar o explicar unes vacances

COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En el Mòdul 6, es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (les vacances, l’aventura, els viatges, canvi de les estacions, la natura)
- Competència cultural i artística (sensacions davant un paisatge, una estació atmosfèrica, respecte davant els comportaments / gestos de diferent significació segons els països, diferents costums, respecte pel patrimoni artístic, la literatura clàssica d’aventures)
- Competència social i ciutadana (la cooperació en una causa comuna)
- Tractament de la informació i competència digital (ús de les tecnologies de comunicació –Internet, correu electrònic adreçat al comunicant per enviar una targeta postal)
- Competència matemàtica (lectura d’un missatge xifrat)
- Competència per aprendre a aprendre (tests, correcció d’errors, puntuacions)
- Autonomia i iniciativa personal (test de tècniques d’aprenentatge, autoavaluació)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada