Batxillerat


Programació curs 2018-2019



1r Batxillerat
Optativa. Francès Segona Llengua Estrangera
1r, 2n i 3r Trimestre (4 hores setmanals)

A francès, l’avaluació és una eina formadora i formativa que s’utilitza amb la voluntat de respectar la diversitat de l’alumnat, des d’una perspectiva inclusiva.
Els paràmetres amb què avaluem són:
Assoliment Excel·lent
Assoliment Notable
Assoliment Satisfactori
No assoliment


Llibre de text: Essentiel 3 Llibre de text i llibre d’exercicis.
Llibres de lectura: Llibre de lectura adequat al nivell dels alumnes en préstec del fons de la biblioteca del Seminari.

Material informàtic: Utilització de programes informàtics per a l’aprenentatge de la llengua i aplicacions especialment orientades a l’aprenentatge de la llengua com Quizzyourself o Thinglink.

Material audiovisual: Pel·lícules franceses en VO i subtitulades en francès. Treball a classe sobre les pel·lícules.

Metodologia: En aquest curs, s’introduirà la pràctica basada en models de l’examen de DELF Scolaire niveau A2, ja que es fomentarà que els alumnes que estiguin preparats, s’hi presentin.

Auxiliar de conversa: Es fomentarà la participació de parlants nadius en diverses activitats de classe per tal que els alumnes visquin l’experiència d’utilitzar el francès com a llengua real de comunicació.


Professora: Noemí Salas Suades.


Continguts:

MODULE 1
CONTINGUTS
Intencions de comunicació
Comunicar-se a classe
Expressar opinions
Manifestar gustos i preferències (repàs)
Descriure i caracteritzar algú (repàs)

Manifestar sentiments i emocions
COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Al mòdul 1 es prioritzen les competències bàsiques següents:
  • Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
  • Competència matemàtica (joc de lògica)
  • Competència social i ciutadana (inquietuds socials, inconformisme contra indiferència, coneixement dels altres)
  • Competència cultural i artística (els grafits, la protesta del Maig 68, les icones per representar emocions)
  • Tractament de la informació i competència digital (comunicació per correu electrònic)
  • Competència per aprendre a aprendre (prendre la paraula, expressar-se en públic, exercitar correctament la memòria)
  • Autonomia i iniciativa personal (inquietuds personals, expressió i protesta personal, reafirmació de la personalitat, els gustos i les preferències, coneixement de les reaccions pròpies
MODULE 2


CONTINGUTS

Intencions de comunicació
Explicar una anècdota
Parlar de les tasques domèstiques
Expressar l'obligació
Ressaltar qui fa una acció
Indicar els moviments d'algú
Relatar sensacions


COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Al mòdul 2 es prioritzen les competències següents:
  • Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
  • Competència matemàtica (joc de lògica, diferents formes de llegir els nombres alts)
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (ecologia, protecció del medi)
  • Competència social i ciutadana (tasques domèstiques, treball compartit, cooperació, bona educació, compliment de les regles imprescindibles per conduir un vehicle)
  • Competència cultural i artística (la vida quotidiana a França, tasques domèstiques)
  • Competència per aprendre a aprendre (habilitats per obtenir informació i transformar-la en coneixement, exercitar correctament la memòria)
  • Autonomia i iniciativa personal (sentit de l'humor, confiança en un mateix)

MODULE 3

CONTINGUTS

Intencions de comunicació
Explicar una situació en passat
Definir el marc de la situació
Introduir un element imprevist
Descriure un personatge de ficció
Explicar records


COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Al mòdul 3, es prioritzen les vuit competències:
  • Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
  • Competència matemàtica (joc de lògica)
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (l'espai i el temps, l'evolució, el pas del temps)
  • Tractament de la informació i competència digital (recerca de dades a Internet)
  • Competència social i ciutadana (la necessitat de l'educació als països pobres)
  • Competència cultural i artística (els Jocs Olímpics de l'Antiguitat)
  • Competència per aprendre a aprendre (exercitar-se en la lectura, entrevistar)
  • Autonomia i iniciativa personal (captar l'interès dels altres explicant situacions personals, evocació de records)

MODULE 4


CONTINGUTS
Intencions de comunicació
Comentar els gustos musicals propis
Expressar la freqüència
Definir amb detall alguna cosa o algú
Comparar cançons i grups musicals
Explicar la biografia d'un grup
Comentar imatges publicitàries


COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Al mòdul 4 es prioritzen les competències següents.
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència cultural i artística (la música generacional, les emissions musicals, diversos estils de música, la premsa)
- Competència social i ciutadana (consciència social, la sociologia)
- Competència matemàtica (joc de lògica)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (hàbits d'higiene personal, la publicitat )
- Tractament de la informació i competència digital (recerca de dades a Internet - Competència per aprendre a aprendre (la cançó en llengua estrangera com a eina d'aprenentatge, preparar una dissertació)
- Autonomia i iniciativa personal (elecció d'una cançó, un grup, preferències personals, elecció d'un producte)


MODULE 5


CONTINGUTS

Intencions de comunicació
Parlar d'un esport de risc
Parlar per telèfon
Demanar o donar consell
Argumentar
Donar una explicació senzilla sobre alguna cosa (una recepta, un consell casolà)


COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Al mòdul 5 es prioritzen les competències següents:
- Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
- Competència matemàtica (joc de lògica, sèries de lletres, ordre en les rèpliques d'una conversa)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (exercici físic, consum, transformació dels aliments, consells casolans)
- Competència social i ciutadana (ajuda als altres, cooperació)
- Tractament de la informació i competència digital (la comunicació, avanços tecnològics, consulta de dades a Internet)
- Competència per aprendre a aprendre (sentiment de competència personal, selecció i tractament de la informació)
- Autonomia i iniciativa personal (esforç i superació, creativitat, sentit crític)


MODULE 6


CONTINGUTS
Intencions de comunicació
Indicar la quantitat i la manera de fer alguna cosa
Expressar les reaccions
Explicar una situació en passat
Fer una enquesta
Justificar un raonament


COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Al mòdul 6 es prioritzen les competències següents:
  • Competència en comunicació lingüística (totes les activitats)
  • Competència matemàtica (enigmes, deduccions, nombres ordinals)
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (esport, l'entorn)
  • Competència cultural i artística (la bellesa del ballet aquàtic: natació sincronitzada, treball en col·laboració, la poesia )
  • Competència social i ciutadana (relació entre veïns d'una casa, l'esperit col·lectiu en l'esport, l'oci)
  • Competència per aprendre a aprendre (organització de les idees, planificació per al treball, activitats en col·laboració)
  • Autonomia i iniciativa personal (autodisciplina en els esports, creativitat, presentació personal d'unes fotos)





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada